lørdag 3. januar 2015

Kjell Askildsen - Novellekunstnaren

I dag vil eg slå eit slag for Kjell Askildsen - vår kanskje største novellist. Det var i grunn heilt tilfeldig at det vart han i dag. Eg fekk ein sms frå nokon som veit at eg er over gjennomsnitter interessert i litteratur. "Du må sjå det Bokprogrammet som vart sendt 21.desember - det trur eg er noko for deg". Eg leitte fram Nrk på Apple-tv og etter litt søking fann eg det.

Etter å ha sett programmet, så måtte eg naturlegvis bruke litt tid på Askildsen. Eg leita fram novellesamlinga:


Denne novellesamlinga inneheld fem noveller som alle handlar om spenningar i forhold mellom to mennesker. Eg har lese fire av dei no i ettermiddag, og er mektig imponert over språk og innhald. Det er lett å kjenne seg att. Det er nok ikkje utan grunn at Kjell Askildsen karakteriserer seg sjølv som kunstnar, med novelle som  kunsttype.
Opningsnovella Ingenting for ingenting er eit meistarstykke. Dette er ein forfattar eg verkeleg tilrår!

Her finn de det nemte NRK-programmet:

Bokprogrammet - Kjell Askildsen: Gud ser ikke alt!


Elles har eg brukt føremiddagen til å lese vidare i boka "Mitt navn er Asher Lev": Fantastisk driv i den boka.
Eg er mållaus over kor mykje litteratur det finst der ute, og ikkje minst takknemeleg for alle dei som gjev meg tips om kva bøker eg bør lesa. Ein tur i Oasen badeanlegg i Namsos har det óg vore tid til, saman med jr.

Dagens eige poetisk uttrykk kjem her:

LIK EIN ØRKENBLOME

ligg kjærleiken
løynd i oss alle

Vi kan smile
vi kan leike
vi kan le

Utan indre gjødsel
vil den likevel aldri

slå ut
i full blomst.


Dagens musikalske tilråding:

Tom Waits - (Looking for) The heart of  saturday night

Ynskjer alle ein fin laurdagskveld.


Skage i Namdalen, 3.januar 2015


Rune

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar