mandag 12. januar 2015

Tove Jansson - Sommerboken




Sommerboken av Tove Jansson, er ein av dei bøkene eg blar i jamnleg. "Eg bruker den som eit oppslagsverk", seier Tove Nilsen, i forordet til ein av utgåvene. Eg er så einig så einig. Eg elskar denne boka.
Boka handlar om Sophia og farmora hennar, som brukar sommaren på ei vakker øy i den finske skjærgården. Dei samtalar mykje, og er innom mange av dei store eksistensielle spørsmåla i livet. Her kjem eit par smakebitar:

Farmoren mister gebisset i gresset og lille Sophia spør når hun skal dø. "Snart. Men det har du slett ikke noe med".

Det er rart med kjærligheten, sa Sophia. Jo mer man elsker en annen, desto mindre liker den andre deg. Det er ganske riktig, bemerket farmoren. Og hva gjør man da?
Man forsetter å elske, sa Sophia truende. Man elsker verre og verre. Farmoren sukket og sa ingen ting.




Les denne boka folkens! Den gjev oss sommar i sinnet no i snø og vindbygene. Det er ei bok om håp, ei bok om undring, ei bok om det å vere barn og ikkje minst ei bok om det å vere gamal.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elles, er eg nettopp ferdig med "Mitt navn er Asher Lev" av Chaim Potok. Ei sterk bok om korleis det er å vekse opp med eit kunstnarsinn i eit miljø der det vert venta heilt andre ting av deg.


Avsluttar dagens innlegg, med sangen "Höstvisa, Tekst av Tove Jansson.


Cumulus - Höstvisa


Skage i Namdalen, 12.januar 2015


Rune




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar